close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 סיבות למה כדאי ללמוד בירושלים

מערכת שורשיז סיוון, תשעז11/06/2017

עיר הבירה של ישראל הפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל עבור סטודנטים מכל רחבי הארץ. מה הופך את ירושלים לעיר אידיאלית ללימודים גבוהים? הנה כמה תשובות אפשריות

תגיות:
ירושלים היא עיר מגוונת מאוד מבחינה דמוגרפית ואתנית. עיר הבירה של ישראל תמיד הייתה מוקד תיירותי בולט ומפורסם, אך בשנים האחרונות היא עוברת שורה ארוכה של שינויים. אחד השינויים המעניינים שחלים בירושלים קשור לנוכחות הסטודנטיאלית בעיר. אם בעבר ניתן היה למצוא סטודנטים רק באוניברסיטה העברית ובהר הצופים, הרי שכיום יש מאות אלפי גברים ונשים שבוחרים בה כנקודת הפתיחה לאקדמיה.

אז למה כדאי ללמוד בירושלים? קבלו 5 סיבות בולטות:

1. הרבה מכללות ואוניברסיטאות
בירושלים יש הרבה מכללות ואוניברסיטאות כי היא מתפתחת בקצב מדהים. ריבוי המוסדות האקדמיים מסייע לסטודנטים שלא יודעים מאיפה להתחיל או לכאלה שרוצים לשפר את תנאי הקבלה שלהם. כמו כן, התחרות בין מוסדות אקדמיים מעלה את רמת הלימודים בירושלים ומייצרת יתרון לבוגרים אחרי שהם יוצאים לשוק העבודה.

2. קורסים מגניבים
רק בעיר גדולה ומרכזית כמו ירושלים אפשר להקדיש את תקופת הלימודים לקורסים מגניבים. בענף המחשבים למשל ניתן לבחור להתמחות בתחומים ראשיים כמו הנדסת תוכנה, שפות תכנות וסביבות פיתוח או להתמקד בנישות של בדיקות ואבטחת איכות, אבטחת מידע, גרפיקה ומולטימדיה. קורסים בירושלים מיישרים קו עם הסטנדרט המקובל באקדמיה בעולם והסטודנטים הם הראשונים להרוויח מזה.

3. אווירה סטודנטיאלית
האווירה בירושלים לא דומה לשום דבר אחר בארץ. סטודנטים שמגיעים לעיר מרגישים את זה מהרגע הראשון ומתאהבים בירושלים כמו מאות אלפי צעירים לפניהם. ירושלים היא עיר ידידותית מאוד כלפי צעירים וצעירות, אפשר למצוא בה המון מקומות בילוי והיא זולה יותר בהשוואה לתל אביב או ערים גדולות אחרות. האווירה הסטודנטיאלית עוזרת לצעירים להתמודד עם הקשיים באקדמיה ומשפרת את איכות החיים שלהם בצורה דרמטית.

4. דו קיום
אי אפשר לדבר על לימודים גבוהים בירושלים בלי להזכיר את הנושא של דיו קיום. ירושלים היא דוגמא לעיר מעורבת שבה חיים יהודים, נוצרים, מוסלמים ובעלי דתות אחרות. ערבים וישראלים נפגשים בירושלים על בסיס יום יומי ומוכיחים שאפשר לחיות ביחד גם בלי סכסוך דתי מתמשך. מי שרוצה לפגוש מקרוב את העתיד של ישראל יכול להגיע לירושלים בכל רגע נתון ולקחת חלק באותו דו קיום מפורסם. כמו כן, ירושלים מעניקה הזדמנות להכיר גם אנשים אחרים ולהוכיח חשיבה מחוץ לקופסא.

5. הרכבת הקלה
ברמה המעשית, כדאי ללמוד בירושלים בגלל הרכבת הקלה. הרכבת בירושלים מציבה רף גבוה מאוד של נוחות ומראה עד כמה תחבורה ציבורית טובה יכולה להיות יעילה וחסכונית. קל מאוד להתרגל לשימוש ברכבת הקלה בירושלים והיא עומדת לרשות סטודנטים בכל רחבי העיר, כולל השכונות המרוחקות ומוסדות הלימוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה